La seu de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) va acollir, el passat 19 de juny, la tercera edició del Fòrum Marc Vilarassau i Imma Bonada. En ell, una trentena de capellans, religiosos i representants de titularitats educatives religioses amb seu a Catalunya van poder intercanviar opinions sobre algunes de les conclusions extretes del document de treball L’escola cristiana que volem, editat l’octubre de 1976 per part de la Conferència Episcopal Tarraconense i material de referència per al recentment creat grup d’experts en identitat curricular d’aquesta fundació que cohesiona 395 escoles cristianes a Catalunya.
Presidida per l’arquebisbe de Tarragona, Joan Planellas, qui també és president del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió a Catalunya (SIERC), en la trobada també hi van ser presents Xavier Fortuny, secretari de la Unió de Religiosos de Catalunya (URC); Meritxell Ruiz, secretària general de la FECC, i Antonio Roura, director del Secretariat per a l’Educació i la Cultura de la Conferència Episcopal Espanyola.

Un document de treball que també és “camí sinodal”
D’aquesta manera, moltes de les seves aportacions van tenir com a elements destacats des de “la necessitat de continuar el camí sinodal que es desprèn d’aquest document elaborat pels bisbes catalans fa 49 anys”, com reconeixia Fortuny, fins a les “diferents mirades” que, per a Ruiz, emanen del document pel que fa a aspectes eclesials, pedagògics i socials, i que “configuren l’Escola Cristiana de l’actualitat“.
Després d’analitzar grupalment i de posar en comú una selecció de textos d’aquesta publicació, Andreu Ibarz, docent de la Facultat de Psicologia Ciències de l’Educació i l’Esport de Blanquerna (URL), va recordar la seva participació en l’elaboració del document i va exposar els vincles existents entre aquesta guia i el treball sobre educació evangelitzadora que ha estat desenvolupant-se des del Grup de Recerca en Educació, Didàctica i Aprenentatge (GREDA) en col·laboració amb responsables d’acció pastoral de les escoles. Un projecte, en aquest sentit, que “ha donat pas a la constitució d’aquest nou equip d’experts en identitat curricular”, com es posa en relleu en un comunicat de la fundació.