Les escoles cristianes de Catalunya demanen a la Generalitat un augment de 3.300 docents als centres educatius “d’iniciativa social” per “equiparar la plantilla de professorat amb la del sector públic”. “Gairebé 30 anys després, la plantilla de l’escola concertada a Catalunya continua sent la mateixa que el 1995”, recorda en un comunicat l’Associació Professional de Serveis Educatius de Catalunya (APSEC), que aplega els titulars de les escoles cristianes.
La demanda coincideix amb l’inici del curs 2025-2026, pel qual 35.630 docents de les escoles concertades d’arreu de Catalunya tornen a l’aula per poder preparar el nou any acadèmic, que arrenca dilluns 8 de setembre en l’etapa obligatòria. Segons l’APSEC, aquesta manca de recursos “dificulta atendre les necessitats del segle XXI, especialment en l’acompanyament a la diversitat i davant l’increment de l’alumnat vulnerable”.
“La xifra de 3.300 professionals pendents que s’haurien d’incorporar a l’escola d’iniciativa social correspon als 1.500 docents que ha perdut el sector concertat des del curs 2017-2018 i als 1.800 docents que ja faltaven a l’escola concertada el 2017-2018”, apunta l’organisme, emparant-se en els informes ‘L’escola inclusiva a Catalunya’ (2025) de la Sindicatura de Greuges i ‘Estimació del cost de la plaça escolar a Catalunya’ (2020) del mateix organisme.
Citant dades de la Sindicatura, l’escola cristiana assegura que la desigualtat entre el sector educatiu públic i el concertat és creixent. Una bretxa creixent. “El sistema educatiu català ha incorporat prop de 10.000 nous docents des del curs 2017-2018. Mentre el sector públic ha crescut amb 11.500 professionals més (+15,4 %), el sector concertat ha vist reduïda la seva plantilla amb 1.500 menys (-4,3 %), tot i que el seu alumnat ha crescut un 6,1 %, per sobre del 3,5 % del públic”, conclouen.