El papa Lleó XIV aposta per les xarxes socials amb presència oficial a X i Instagram

cropped-fav.png
Lleó XIV durant la seva primera trobada amb periodistes al Vaticà. | Vatican Media

El papa Lleó XIV ha decidit mantenir una presència activa en les xarxes socials a través de comptes oficials papals a X i Instagram, segons ha confirmat aquest dimarts 13 de maig l’oficina de premsa de la Santa Seu en un comunicat.

Així, a partir d’avui, Lleó XIV recupera l’herència dels comptes de la plataforma X @pontifex que va utilitzar el papa Francesc i, anteriorment, Benet XVI, i que, publicant en nou idiomes (anglès, espanyol, portuguès, italià, francès, alemany, polonès, àrab i llatí) sumen en total 52 milions de seguidors. 

Tal com ha detallat la Santa Seu, els continguts publicats pel papa Francesc seran arxivats pròximament en la corresponent secció del lloc web institucional de la Santa Seu, Vatican.va. 

Pel que fa a la plataforma Instagram, el compte del nou papa es diu @pontifex – Pope Leo XIV, i és l’únic compte oficial del pontífex nord-americà en aquesta plataforma, en continuïtat amb el compte del papa Francesc, @franciscus. En aquest punt, el Vaticà ha aclarit que els continguts publicats en el compte @franciscus continuaran sent accessibles com a arxiu commemoratiu “Ad Memoriam”. 

Abans d’esdevenir papa el passat 8 de maig, el cardenal Robert Prevost feia servir un compte a X amb 537.000 seguidors. En ell, es definia com a catòlic, religiós agustinià i bisbe de Chiclayo. 

La presència dels papes en les xarxes socials va començar el 12 de desembre de 2012, quan el papa Benet XVI va llançar el compte @pontifex a l’aleshores Twitter; pocs mesos després, el març de 2013, va ser recuperada pel papa Francesc. A aquest canal es va afegir, el 19 de març de 2016, el compte oficial a Instagram, anomenat @franciscus. 

L’activitat del papa Francesc a les xarxes socials ha estat significativa al llarg dels seus més de dotze anys de pontificat, amb un total d’uns 50.000 posts, publicats en els nou comptes de @pontifex i en @franciscus. D’aquesta manera, ha acompanyat el públic gairebé cada dia amb breus missatges de caràcter evangèlic o amb exhortacions a favor de la pau, la justícia social i la cura de la creació. Francesc també ha aconseguit una gran interacció en aquesta plataforma, especialment en els temps difícils (en el 2020, any de dades excepcionals a causa de la pandèmia, els seus missatges van ser vistos 27.000 milions de vegades).

Llegir més sobre:

Altres temes:

Subscriu-te al butlletí diari de 'Flama'

Tota l’actualitat cristiana al teu correu

Flama al teu email

L’actualitat social i religiosa al teu correu

Lectures del dia