La història de MeryDeMaria, el somni d’una jove emprenedora cristiana

jordpacheco
Meritxell Abadia de Barbarà.

Setmanes després d’haver participat en el Jubileu dels Joves a Roma amb la delegació del bisbat de Girona, la Meritxell Abadia de Barbarà (Calella, 2004) ha pogut tornar fa uns dies de nou a la Ciutat Eterna a finals de setembre. Aquest cop, però, amb un objectiu diferent: fer beneir les noves joies Maria Benedetta, una de les col·leccions de MeryDeMaria, el comerç electrònic de joies beneïdes, que va néixer el passat mes d’abril després d’un procés de creació de més de 2 anys.

Les nostres peces les beneeix sempre un mossèn en llocs especials com Montserrat, Lourdes, Fàtima, la catedral de Barcelona o el santuari de Meritxell”, comenta a Flama mentre deixa per una estona el magatzem on empaqueta comandes, un procés, assegura, que fa “amb molta cura” i que inclou una carta d’agraïment personalitzada amb un missatge que explica què és MaryDeMaria i perquè fan el que fan.

La gironina, a Roma amb motiu de la celebració del Jubileu.

Estudiant de quart de Relacions Públiques, Màrqueting i Publicitat i membre del consell parroquial de Santa Maria i Sant Nicolau de Calella, aquesta jove de 21 anys es dedica en cos i ànima a una marca que va començar a impulsar després de la mort del seu tiet. “Era joier de professió i, abans de morir de càncer, em va oferir les seves joies per vendre en una fira d’artesania”, confessa.

“Sempre he sigut una persona emprenedora, en la meva família som tots així”, diu la Meritxell, que per poder posar en marxa el negoci va reformar un petit magatzem familiar amb els diners que guardava des que va fer la seva primera comunió. “Sempre vaig dir que aquells estalvis, que eren una quantitat petita, els havia d’esmerçar en alguna cosa important. I així va ser”, sosté. 

Crear la marca va ser un procés d’hores i hores de feina per a la Meritxell. Ho va fer sobretot a les nits, mentre de dia estudiava a la universitat i desenvolupava una feina de supervivència. Després d’un temps treballant-hi, vaig idear el nom, que crec que defineix a la perfecció el projecte, ja que combina el meu nom amb la Verge Maria, i després d’aquí tot va acabar agafant forma”, afirma. 

Les peces de MeryDeMaria són dissenyades i produïdes amb proveïdors i artesans locals que, segons Meritxell, “saben el que significa fer les coses bé, com abans, però amb una mirada actual”. “La idea —afegeix— és que aquestes joies puguin ser una forma actual i bonica de transmetre fe i valors, fins i tot quan no porten explícitament una creu”. 

Després d’un temps treballant de valent per impulsar el projecte, els fruits de l’esforç es comencen a veure al taller de MeryDeMaria, on s’acumulen els paquets en espera de ser enviats a clients de Catalunya, Espanya i països d’Europa i dels Estats Units. “Estic contenta de la resposta que té la marca i ara m’agradaria fer-la créixer dins la comunitat cristiana”, explica Meritxell. 

Després de la visita a Roma, la pròxima parada de les joies de la marca serà el santuari de Nostra Senyora de Lourdes. “Visitem els santuaris i ens impregnem d’aquesta energia divina per portar-la a les joies. Som els missatgers que, amb tot el respecte, beneïm aquestes peces”, assegura la jove, que continua mirant endavant amb el desig de demostrar a tothom que “amb fe, constància i sacrifici es pot arribar lluny a la vida”.

Llegir més sobre:

Altres temes:

Subscriu-te al butlletí diari de 'Flama'

Tota l’actualitat cristiana al teu correu

Flama al teu email

L’actualitat social i religiosa al teu correu

Lectures del dia